כמה מילים על כוונה

​התכוונות ברורה בעיני הרוח תיתן הוראה ברורה בתודעה ותנועה מדויקת בגוף.

כשיש בתודעה כיוון ברור אליו אנו רוצים להגיע, הדרך אל יעד זה תהייה ברורה וקלה יותר.  בכדי להבהיר נקודת התייחסות זו לתרגול אשתמש בדוגמה מחיי היומיום – כשיש בכוונתנו ללכת למכולת, אנו  בודקים מה המצרכים החסרים בבית, מכינים רשימה, יוצאים מהבית ועושים את דרכנו אליה דרך נקודות ציון מוכרות. הליכה זו שונה בעליל מהליכה לשם הליכה, ללא מטרה או כיוון ברורים.



​בדומה להליכה למכולת, כאשר יש בכוונתנו לתרגל תנוחה מסוימת, אנו נחמם את הגוף בהתאם, וניכנס לתנוחה דרך מפתחות תנועה ונקודות ציון מוכרות  ומתוך ידיעה של מנח הגוף המדויק בתנוחה אותה אנו שואפים לתרגל. בעוד שההליכה ללא מטרה תהיה דומה יותר לתנועה חופשית ללא יעד צורני ידוע מראש.

אם כך, הראייה בעיני הרוח את התנוחה השלמה תעזור לנו להניח את הגוף באופן מדויק בתוך התנוחה. הבנה של כיוון התנועה של הגוף בתנוחה, הצורה שלה, עבודת השרירים ושימוש נכון בנשימה, נדרשים על מנת לגייס את הכוח, הדיוק והרכות בכדי להביא את הגוף לחוויה מלאה של התנוחה. התכוונות ברורה בעיני הרוח תיתן הוראה ברורה בתודעה ותנועה מדויקת בגוף.



​בתרגול אנו שואפים לנטרל תנועה אוטומטית לטובת תנועה מודעת ומכוונת. תנועה מכוונת המתרחשת מתוך מודעות תאפשר להתבונן במגוון התחושות המתעוררות בגוף.  הקשבה לחוויה של הגוף בתנוחה, עם הידיעה הברורה של המנח גופני, אליו אנו שואפים להגיע תאפשר תנועה יעילה ומדויקת.

דוגמה לכך תוכלו לראות בכך שתרגול תנוחה פעם שנייה הוא יעיל, נינוח ומדויק יותר מהתרגול הראשוני,זאת משום שכיוון התנועה ברור יותר, לאחר ניסיון התרגול הראשוני והגוף חם ופתוח ומוכן להעמיק בתנוחה. בשל כך מומלץ לתרגל כל תנוחה לפחות פעמיים.



​דוגמה נוספת לכוחה של הכוונה היא עבודה עם דמיון מודרך. לדוגמה, כדי להניח את הגוף בקו ישר ניתן לדמיין שהוא נתמך מאחור על ידי קיר דמיוני. מעניין לראות שבעבודה עם דמיון מודרך, מתאפשרת חוויה ממשית של תנועה בגוף. כמו כן, גם בהרפיה אנו מנחים את הגוף להשתחרר ולהירגע, בעזרת מילים ובדמיון מודרך.



​כוחה של הכוונה הנה בידיעה הפנימית הברורה, הממקדת את התודעה ומכוונת במדויק לתנועה המבוקשת. יש בכוחה של הכוונה לברוא את המציאות כפי שהיא נראית בעיני רוחנו. ביכולתנו להזמין מהיקום, מעצמנו את אשר אנו מכוונים אליו.